تماس با ما

گزارش برنامه روستای ولیان 93/2/26

به سرپرستی امیر مسعود کرمیار

کسب مقام اول مسابقات Down Hill

گالری تصاویر کسب مقام اول مسابقات دان هیل(Down Hill)  در رده اپن(Open) کشور تایلند توسط میلاد کمالزاده نماینده باشگاه دوچرخه سواری افق

برنامه های باشگاه افق جمعه 1 مرداد

دیروز "جمعه 1 مرداد"
چهار برنامه در باشگاه افق اجرا گردید.

صعود به قله کهار با دوچرخه-افشین رمضانی

3. دانهیل : دکل به جاده چالوس و قلهء دشته
سرپرستان : محسن لطفی و سعید پورموسوی

4.برنامهء آموزشی مختص اعضای مبتدی
باغستان غربی (بعدازظهر جمعه)
مربی : یزدان رمضانی

گزارش صعود قلهء کهار به ارتفاع 4050 متر
قلهء کهار واقع در استان البرز، حد فاصل کرج و گچسر
به اتفاق یکی از اعضای قدیمی باشگاه، آقای اکبر دماوندی ساعت 5 صبح روز شنبه 1 مرداد 95 کرج را به مقصد صعود قلهء کهار ترک کردیم.

ادامه مطلب: برنامه های باشگاه افق جمعه 1 مرداد

اغشت 95/03/21

گزارش برنامه امروز باشگاه افق
به نوشتهء آقای سهند بهزادی
برنامه امروز 3/21/ 95 اغشت
مربی: یزدان رمضانی
سرپرست: سهند بهزادی
نفرات شرکت کننده: ۱-حسین دیلمی ۲-فرزاد بنایی ۳- مجید زند آبادی ۴- یزدان رمضانی ۵- نادر تیموریان ۶- سهند بهزادی
قرار ساعت هشت صبح انتهای باغستان غربی بود که راس ساعت تمامی افراد در محل حاضر شدند و برنامه شروع شد از مسیر دهکده تفریحی گردشگری باغستان غربی از  مسیر تکنیکی به سمت شمال ادامه دادیم مسیر تکنیکی و به صورت سربالایی بود تا کمی بالا تر از رستوران عسل به جاده برغان رسیدیم و ادامه مسیر هم به سمت روستا از  جاده قدیمی برغان که خاکی هست رفتیم که مسیرش از پیست موتور کراس شروع می شود. درخت توت بزرگی در مسیر بود بعد از خوردن توت و احیا کربوهیدات بدن ادامه مسیر به روستا را رکاب زدیم بعد از وارد شدن به روستا و پر کردن قمقمه ها به سمت کردان دو راهی اغشت حرکت کردیم و به علت قرار داشتن در ماه رمضان جاده بسیار خلوت بود و دوچرخه سواری را به همراه همرکابان لذت بخش میکرد در دوراهی اغشت دوچرخه آقای فرزاد بنایی پنچر شد و بعد از گرفتن پنچری مسیر را به سمت روستا ادامه دادیم مسیر به صورت‌بده و بستان بود و هوای مطبوع و سر سبزی‌ روستا بسیار لذت بخش بود بعد از رسیدن به روستا و پر کردن قمقمه ها به سمت کوچه باغات حرکت کردیم و بازدید از روستا را ادامه دادیم ولی چون مسیر ها‌ جای مشخصی و قابل عبوری نمیخورد و فقط برای محلی ها و دسترسی به باغات بود مجبور شدیم از همان راه که رفتیم برگردیم. روستاییان از حضور دوچرخه سوار ها در کوچه باغات خود زیاد خشنود نبودند ولی در بین آنها انسان هایی هم بودند که با تشویق دوچرخه سواران و روحیه دادن رکاب زدن را لذت بخش میکرد.
از مسیری که آمده بودیم برگشتیم و به سمت جاده کردان به برغان در حال رکاب زدن بودیم که آقای رمضانی ساختمانی که با هنر معماری زیبایی به شکل یک قلعه ساخته شده بود و آن طرف دره قرار داشت را دیدند و با رای همه دوستان به سمت قلعه بعد از پرسیدن مسیر از اهالی حرکت کردیم و پس  از انداختن تنها چند عکس به سمت جاده کردان به برغان حرکت کردیم و ادامه مسیر را از اتوبان به سمت کرج حرکت کردیم که دوستان از یکدیگر جدا شدند و برنامه به پایان رسید

سیبان دره 95/04/11

گزارش برنامه روز جمعه ۱۱ تیرماه
برنامه سیباندره
نفرات شرکت کننده
۱_فرزاد بنایی
۲_نادر تیموریان(سرپرست)
۳_سهند بهزادی فرد
برنامه راس ساعت ۸ صبح در سیزدهم گوهردشت آغاز شد و در مسیر استاد یزدان رمضانی و آقای فرزاد بنایی به جمع سه نفری ما اضافه شدند و با اضافه شدن دوستان به سمت باغستان غربی و جاده آسفالت برغان حرکت کردیم با گرم شدن بدن ها در دو راهی دروان برغان ، چیزی از شروع تمرین نگذشته بود که آقا محمد تحمل فشار سربالایی رو نداشتند و حالش خراب شد و با صلاح دید مربی برنامه و سرپرست آقا محمد بعد از چند دقیقه استراحت که به حالت عادی برگشتند به همراه آقای رمضانی که مشکل زانو داشتند برگشتند به سمت کرج و برنامه سه نفری ادامه پیدا کرد.
حدود ساعت ده به روستای برغان  و از پر کردن قمقمه ها مسیر به سمت  دو راهی روستای ورده را ادامه دادیم هر چه به ظهر نزدیک تر میشد هوا گرم تر و دوچرخه سواری دشوار تر می شد ولی با تمام سختی ها به دو راهی رسیدیم، که تازه سربالایی ها شروع شد از یک طرف گرمای هوا و از طرف دیگر فشار سربالایی اذیت کننده بود ولی از آنجا که دوستان تازه گرم شده بودند و پر از انرژی بودند، کل کل کردن و به رخ کشیدن برتری خود به دیگران و فشار و فشار  باعث شد چیزی از سختی مسیر متوجه نشویم نرسیده به آبادی سیباندره سرپرست برنامه چون به محل آشنا بود دستور توقف داد و همگی به سمت دره سرازیر شدیم که رود خانه و پوشش سبز درختان فضای دلنشینی رو ایجاد کرده بود با اینکه ماه رمضان باعث خلوت شدن جاده در مسیر رفت بود، ولی همچنان در کنار رودخانه شلوغ  بود که خانواده ها برای تفریح آمده بودند به هر سختی ای پایین رفتیم و مجبور شدیم هم خودمان هم دوچرخه هایمان را به آب بزنیم .آب رودخانه خنک و سایه درختان باعث خنک تر شدن محیط می شد مسیری را در آب رودخانه طی کردیم بعد از یافتن جای مناسب دوچرخه ها را تکیه دادیم و به آب زدیم .پس از آبتنی و پایین آمدن دمای بدن در حد فریز بعد از گرفتن چند عکس و تجدید قوای جسمانی به سمت جاده حرکت کردیم .در مسیر برگشت دوچرخه آقای بنایی پنچر شد و پس از گرفتن پنچری به دو راهی ورده برغان رسیدیم از آنجا که مسیر دوستان برای رسیدن به منزل از اتوبان سخت میشد و شلوغی اتوبان مشکل بعدی بود و از طرف دیگر همگی بعد از آبتنی سرشار از انرژی بودیم به سمت برغان رکاب زدیم که بیشتر مسیر سربالایی بود هوای گرم روی من اثر کرده بود و در نزدیک روستای برغان فشار سربالایی و نداشتن آب در قمقه بسیار اذیت کننده بود با هر سختی ای شده به روستا رسیدیم و از شیر آبی که در ورودی روستا است، قمقمه ها را پر کردیم و با همان شیر آب خودمان را برای ادامه مسیر خیس کردیم طوری که هنگامی که سوار دوچرخه میشدیم قطره قطره آب به زمین میچکید
بعد از تجدید قوای جسمی و کمی استراحت به سمت کرج از جاده آسفالت برغان که به باغستان میرسد ادامه مسیر دادیم که در ابتدا تا اواسط مسیر به صورت سربالا و فشار بود چیزی از مسیر نگذشته بود که تمام لباس هایمان که خیس شده بودند تا خنک کنند ،همگی خشک شدند و حرارتی که زمین داشت را میتوانستیم با صورت خود حس کنیم
دیگر انرژی مان هم برای رقابت و کل کل با هم تمام شده بود و فقط رکاب میزدیم که تمام شود
با شروع سرازیری ها لذت دوچرخه سواری شروع شد وتا مسیر خاکی باغستان غربی از مسیر آسفالت رفتیم و سپس به مسیر تکنیک خاکی باغستان غربی حرکت کردیم و لذت رکاب زدن در کوه جان دوباره ای به روح و روان ما بخشید و تازه متوجه شدیم چرا کوه لذت بخش تر از جاده یکنواخت و پر از چهار چرخ و آدمای مختلف است .
با نوازش تایر های دوچرخه بر سنگ های کوه های باغستان غربی دیگر چیزی به اتمام برنامه نمانده بود که با رسیدن به ورودی پارک تفریحی گردشگری باغستان غربی آقای بنایی از ما جدا شد و برنامه به پایان رسید

روستاي اغشت 94/07/10

روستای اغشت از توابع دهستان برغان می باشد و در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در 46/35 درجه عرض شمالی و 57/49 درجه طول شرقی واقع شده است.
فاصله روستا تا مرکز دهستان 12 کیلومتر است. این روستا به رودخانه «گلین رود»، از جنوب به روستا های «تکیه اغشت» و «باغبان کلاه» و از غرب و شمال غرب به روستاهای «آجین دوجین» و «ولیان» و از شرق به دره «سیبان دره» و دره «ورده» محدود می شود.
با توجه به قرارگرفتن این روستا در منطقه کوهستانی و شرایط آب و هوایی خاص منطقه، اقلیم روستا با زمستان های سرد و تابستان های معتدل به صورت کوهستانی معتدل می باشد.
اغشت دارای آب و هوای نیمه خشک داخلی است که نوعی آب و هوای مدیترانه ای است.
منطقه ای است ییلاقی با مناظر بسیار زیبا که با این مشخصات سبب مهاجرت و مهاحرت های فصلی افراد از شهرهای اطراف مانند تهران و کرج شده است.
سابقه سکونت در آن به چند دهه قبل باز می گردد. نام اغشت تجزیه می شود به «او» یعنی آب و «غش» یعنی غلتیدن و انباشته شدن. به عبارت دیگر اغشت یعنی مکانی که آب زیادی دارد. با توجه به قرار گیری روستا در بین ارتفاعات و دامنه های آن، زمین های کشاورزی اش عمدتا باغ های میوه هستند. منابع طبیعی روستا شامل زمین زراعی، رودخانه ها، منابع آب و باغ ها حدود 100 هکتار است.
برنامه از ساعت ٧ صبح از سيزدهم گوهردشت استارت خورد افراد شركت كننده اقايان بابك ناجي فرزاد بنايي يزدان رمضاني مجيد زندي نادر تيموريان و داوود موسوي بودند حركت كرديم به سوي باغستان غربي از مسير خاكي كه ميان چنديدن كوه عبود ميكند و داراي شيب هاي كمي تند براي تمرين سربالايي ميباشد پس از تمرين بالا رفتن از اين شيب ها به حركت خود ادامه داديم و پس از پايان مسير خاكي به جاده اسفالت برغان كه به سمت كردان بود ادامه مسير را طي كرديم كه از يك فرعي ٥كيلومتر اسفالت كه طي ميشود به روستاي زيباي اغشت رسيديم حدود ساعت ١٠ كه بعد از گرفتن عكس يادگاري از همان مسير برگشتيم كه به كردان و اتوبان قزوين كرج منتهي ميشد كه خوشوقتانه به سمت كرج باد از پشت بود و حركت ما را اسان تر كرده بود و ساعت ١١.١٥ دقيقه به پل حصارك رسيديم و دوستان از همديگر جدا شدند.

طراحی و اجرا توسط گروه طراحی آرتیزان

تقویم پاییز 1395

تازه های سایت

ارسال گزارش برنامه

لطفاً متن گزارش برنامه همچنین تصاویر مربوط به گزارشات برنامه خود را به این آدرس ارسال بفرمایید: